torstai 22. heinäkuuta 2010

Uusiks män... taas

Kiitos vielä kerran loistavasta mökkiviikonlopusta. NPC-party oli puheenaiheena ja taas meni peli harppauksella eteenpäin ja vanhoja asioita meni uusiksi.

Piirsin taas uuden demonäkymän käyttäen tosin vanhoja kortteja. Korttien ulkoasukin menee uusiksi.



Suurin muutos pelin ilmeelle on se että NPC-ryhmät ovat jatkuvasti keskellä pöytää ja tehtävät siirtyvät pelaajien eteen. Näin turha pöydän ja korttien raivaaminen jää vähiin pelin edetessä.

Peli alkaa normaalisti ryhmien luonnilla, mutta nyt jokaiselle pelaajalle jaetaan kolme tehtävää siten ettei muut pelaajat näe näitä tehtäviä ja näistä valitaan yksi jota lähdetään suorittamaan. Kun jokainen pelaajista on valinnut tehtävänsä niin alkaa sopivan ryhmän palkkaus. Tehtäväkortissa lukee tarvittavat tiedot pituudesta, vaikeudesta ja aarteiden määrästä tehtävän lopussa.

esim 1. "Tyhjennä kellari rotista" 1kpl encounter, Journey ei miinuksia, Ei final battlea, palkkio 1 aarre, reputation +0.
esim 2. "Kuljeta hely tulivuoren uumeniin" 6kpl encounter, Journey -1 combat -1 skill, Final battle -2 kaikkeen, 2kpl gangeja, 1kpl villain, 1kpl monster, palkkio 3 aarretta ja 3 itemiä, reputation +3.

Jokaisella tehtäväkortilla on nykyään reputation arvo, joka vaikuttaa itse pelaajan maineeseen. Mitä enemmän suoritettuja tehtäviä pelaaja saa niin sitä vaikutusvaltaisemmaksi tämä tulee. Jokaisen kierroksen alussa pelaajat nostavat pankista rahaa reputationinsa verran.

Korteista senverran että hahmoluokkien ja aseiden arvot ja bonukset siirtyvät nyt kortin vasempaan laitaan ja kortteja pinotaan nykyään vaakasuoraan. Koitan saada aikaiseksi uudet korttipohjat seuraavaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti